רצפת אפוקסי בתל-אביב

עיקרי הדברים:

רצפת אפוקסי בתל-אביבהרעיון של רצפה פולימרית, שמחליפה רצפת אבן הוא אינו רעיון חדש. לאורך שנים רבות נהוג לרצף למשל חניונים ציבוריים ורצפות ייצור במפעלים, בריצוף PVC, שאותו מיישמים גם במבנים פרטיים ואפילו בבתים פרטיים. אלא שבשנים האחרונות הצליח סוג חדש של ריצוף לתפוס את תשומת ליבם של בעלי מבנים רבים ולא בכדי. המדובר בריצוף אפוקסי, שמספק שורה של יתרונות חשובים במישור הפונקציונלי ולצד זאת מביא איתו גם בשורה עיצובית יוצאת דופן שיכולה לשנות את כל פני עולם הריצוף לנצח. אז מה זה רצפת אפוקסי? איך מבוצעת פעולת הריצוף עצמה? האם סוג זה של ריצוף מתאים למבנים מסוימים והאם ישנם מבנים מסוימים שבהם לא נרצה ריצוף אפוקסי? מי מבצע רצפת אפוקסי בתל-אביב ועד כמה נחשב סוג זה של ריצוף ליקר או זול יותר ביחס לריצוף מסורתי? את התשובות לשאלות אלו תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז מה זה רצפת אפוקסי?

אחרי מאות שנים של ריצוף באבן, מבחינת מרביתנו רצפה היא בעצם משטח אבן עשוי אריחים המתחברים זה לזה ליצירת משטח רציף ואחיד. אלא שרצפה היא פשוט מאוד משטח חזק, חלק, מפולס ויציב שמאפשר לנו להתנהל על גביו בצורה ניטרלית. ניטרלית במובן שהרצפה לא מקשה עלינו את התנועה במרחב, אינה משבשת את היציבות שלנו ושל החפצים סביבנו ואינה גורמת לנו למאמץ. כל עוד משטח הרצפה מספק לנו את כל הפונקציות הללו, הוא יכול לשמש אותנו כרצפה. ואכן, היום אפשר למצוא ריצופים ממגוון רחב של סוגים לרבות כמובן ריצוף אבן הכולל בתוכו ריצוף אבן טבעית, ריצוף שיש, ריצוף קרמיקה וריצוף גרניט פורצלן, אבל גם ריצוף מתכת, ריצוף עץ ואפילו ריצוף זכוכית.

רצפת אפוקסי היא רצפה שעשויה מחומר נוזלי המתקשה במגע עם חומר אחר. לחומר הזה קוראים אפוקסי שהוא פולימר תרמוסטי שמתקשה ממצב נוזלי למוצק כאשר הוא בא במגע עם חומר מקשה ייעודי, הנקרא זרז. שרפים אפוקסיים משמשים לייצור מגוון רחב של מוצרים בתחומי התעשייה, העיצוב והבית ובשנים האחרונות נכנסו בצורה מאסיבית גם לתחום הריצוף. איך נראית רצפת אפוקסי ואיך נראה התהליך של בניית רצפת אפוקסי בתל-אביב, על כך נדבר עכשיו.

 

אז איך בונים רצפת אפוקסי?

כאמור, אפוקסי הוא חומר נוזלי שמתקשה לאחר שהוא מעורבב עם חומר מקשה ייעודי. המשמעות היא שבניית אפוקסי לרצפה מבוצעת יותר בצורת יציקה ולא בצורת בנייה או הרכבה. יחד עם זאת, עוד לפני שיוצקים את האפוקסי, יש לבצע הכנה של שטח הריצוף, הכנה שיכולה להוות נתח מרכזי בכל פרויקט רצפת אפוקסי בתל-אביב. במסגרת הכנת שטח הריצוף יש לסדר ולוודא תקינות של כל התשתיות והמערכות העוברות בחלל התת רצפתי ובכלל זה צנרת מים, צנרת ביוב, צנרת הסקה, יריעות בידוד ואיטום וכן הלאה. את כל אלה יש לכסות על מנת להגן עליהם ורק לאחר מכן ניתן להתחיל עם תהליך יציקת האפוקסי.

מאחר ואפוקסי הוא מטבעו חומר שקוף ועל אף שגם אפוקסי בגוונים יכול לשמר רמה גבוהה של שקיפות, רבים בוחרים לבצע שכבת ריצוף תחתונה שתהווה את הבסיס של רצפת האפוקסי וגם תמנע כל חשיפה של תשתיות החלל התת רצפתי כלפי חוץ. על כן, בפרויקטים רבים של רצפת אפוקסי בתל-אביב מבוצעת יציקת מלט אפור או לבן על כל שטח הרצפה בכדי ליצור שכבת ריצוף אחידה המכסה את כל שטח המבנה ומבודדת מבחינה ויזואלית את החלל התת רצפתי. לאחר סיום תהליך ההכנה, ניתן להתחיל ביציקת האפוקסי.

לפני יציקת האפוקסי יש לערבב את השרף המקורי עם הזרז (החומר המקשה) במינונים מאוד מדויקים, שיש לחשב מראש ולמדוד באמצעות שקילה מדויקת. את שני החומרים הללו יש לערבב וזה גם השלב בו אנו מוסיפים לתערובת את הגוונים הרצויים מבחינתנו, אם כי על נושא זה נרחיב בהמשך. לאחר הכנת החומר פשוט יוצקים את תערובת האפוקסי בהדרגה בכל שטח המבנה ומבצעים יישור ראשוני בצורה ידנית. מאחר והאפוקסי מתקשה רק לאחר מספר שעות, מייד לאחר יציקתו ולאורך כל זמן ההתקשות שלו הוא מתאזן בעצמו ויוצר כמעט באופן עצמוני לגמרי, משטח חלק ומפולס לגמרי. יחד עם זאת, בעיה שכיחה עם ריצוף אפוקסי היא היווצרות בועות אוויר על פני השכבה החיצונית. אם משאירים את האפוקסי להתייבש עם שכבת בועיות אלה, האוויר הכלוא בבועיות יישאר שם באופן קבוע ויפגע מאוד במרקם האחיד של הריצוף כולו. כדי להיפטר מהבועיות הללו ניתן להתיז על הריצוף חומר מיוחד שגורם לשחרור האוויר מהבועיות או פשוט לעבור עם להבת חימום על כל פני השטח. בשני המקרים, הבועיות פשוט מתפוצצות ומתמזגות עם החומר הכללי ליצירת מרקם אחיד והרמוני לחלוטין.

לאחר השלמת שלב זה מתחיל שלב ההחלקה והליטוש של האפוקסי, כמובן לאחר שנותנים לאפוקסי להתייבש לחלוטין, לעיתים במשך מספר ימים. לאחר ייבוש החומר באופן מוחלט מתחיל שלב הליטוש, המבוצע באמצעות מלטשת גדולה המסתובבת במהירות ומאפשרת לכסות שטחים נרחבים במהירות. ליטוש זה מבוצע במספר שלבים כשבכל שלב עוברים מליטוש גס יותר לליטוש עדין יותר עד לשלב הסופי המבוצע באמצעות משטח ליטוש עדין מאוד ולבסוף משטח הברקה. בשלב הזה של פרויקט רצפת אפוקסי בתל-אביב, האפוקסי נראה חלק לחלוטין אך בעל גוון מט. כדי להשיג את המראה המבריק הכל כך מיוחד של האפוקסי, מורחים עליו סילר ייעודי, היוצר שכבת ברק מדהימה ומעניק לרצפה כולה מראה זכוכית מבריקה ובוהקת.

קרא עוד: צבע אפוקסי לרצפה מחיר

עיצוב רצפת אפוקסיעיצוב רצפת אפוקסי – מהן האפשרויות?

למעשה, אחד המניעים המרכזיים לבחירה ברצפת אפוקסי הוא אפשרויות העיצוב המגוונות והייחודיות שניתן לבצע באמצעותה. מאחר והאפוקסי מגיע בתצורה נוזלית ניתן למעשה להעניק לו כל מראה וליצור באמצעותו כל דוגמת עיצוב שניתן להעלות על הדעת, לרבות תצורות גרפיות ברורות ומוגדרות. בנוסף לכך, שקיפות החומר מאפשרת ליצור אפקטים יוצאי דופן כפי שנסביר להלן. עיצוב רצפת אפוקסי מבוצע בשני מישורים: פעם אחת באמצעות גיוון החומר עצמו ופעם שנייה באמצעות עיצוב המשטח שעליו יוצקים את האפוקסי. כך למשל, דמיינו רצפת אפוקסי בגוון כחול ברמת שקיפות גבוהה. את האפוקסי יוצקים על גבי שטח הריצוף לאחר שסודרו עליו המון אבני חלוקי נחל קטנות, צמחי ים מפלסטיק ואפילו חיות ים קטנות כמו סרטנים, כוכבי ים וקיפודי ים. בנוסף לאלה ניתן לשלב גם גופי תאורה בגוונים שונים אותם מטמיעים במשטח שעליו יוצקים את ריצוף האפוקסי. כעת, יוצקים על הכל את חומר האפוקסי הכחול השקוף ומקבלים רצפה שהיא כולה דימוי תלת ממדי אותנטי של סצנת אוקיינוס. כעת, תוכלו להלך בביתכם ולהרגיש שאתם מהלכים על מי האוקיינוס כשכל הפריטים שהוטמנו מתחת לריצוף עצמו נראים בהדגשה תלת ממדית מרהיבה ביופיה.

יחד עם זאת, מרבית הפרויקטים של רצפת אפוקסי בתל-אביב לא לוקחים את נושא העיצוב כל כך רחוק ומתמקדים יותר בעיצוב דרך החומר עצמו. עיצוב כזה מבוסס על שילוב גוונים בתוך חומר האפוקסי הנוזלי. ניתן למעשה לשלב כל גוון שהוא בכל רמה של אטימות או שקיפות וניתן כמובן, לשלב מספר גוונים שבמריחתם בשלב היציקה יוצרים תצורות סוריאליסטיות בעלות קווים זורמים ומעוגלים, שיוצרים אפקט אותו לא ניתן להשיג כמעט באף סגנון ריצוף אחר, למעט אולי בסגנון ריצוף בטון מוחלק. מכאן, אפשר לקחת את עיצוב הרצפה כיד הדמיון ולהוסיף למשל נצנצים, גרגרי אבן זעירים שיעניקו לריצוף מרקם מעט מחוספס, שברי זכוכית זעירים שייצרו מראה קריסטלי מנצנץ וכדומה. האפשרויות הן כמעט אינסופיות וכאמור, מהוות מרכיב מפתח בבחירה בפרויקטים רבים של רצפת אפוקסי בתל-אביב.

לבסוף, בפרויקט רצפת אפוקסי בתל-אביב ניתן לשלב גם עיצובים גאומטריים ברורים ומוגדרים כמו צורות גאומטריות, כיתוב, דמויות, אובייקטים וכן הלאה. עיצובים אלה מבוצעים באמצעות שבלונות או הדפסים המונחים על גבי משטח הריצוף לפני יציקת האפוקסי, כך שהם משתקפים מתוך האפוקסי לאחר סיום היציקה, בדומה לדוגמת רצפת האוקיינוס שנתנו קודם לכן. כפי שניתן לראות, אפשרויות העיצוב ברצפת אפוקסי הן אינסופיות ורק הדמיון והיכולות היצירתיות שלכם יכולות להציב את הגבולות במסגרת פרויקט כזה. עד כמה שזה נשמע מעניין ומלהיב, חופש הבחירה האינסופי הזה מהווה גם אתגר עבור כל מי שמעוניין להימנע מריצוף מצועצע או מוגזם שאינו תואם את האווירה הרצויה ואת העיצוב הכולל. על כן, על אף האפשרויות הרבות, חשוב מאוד להיות ממוקדים וליצור את ההתאמה המיטבית בין עיצוב הרצפה ובין העיצוב הכולל מסביב מבלי לנסות למצות את כל האפשרויות הקיימות בפרויקט רצפת אפוקסי בתל-אביב, רק בגלל שהן קיימות.

מה לגבי עלויות? כמה עולה רצפת אפוקסי בתל-אביב?

זה השלב בו חשוב לומר את הדבר הבא: רצפת אפוקסי היא לא רק רצפה מעוצבת לחללי פנים ביתיים או משרדיים. למעשה, רצפות אפוקסי שכיחות הרבה יותר במרחבים תעשייתיים בהם מעניקה רצפה זו שורה של יתרונות סביב מניעת החלקה, עמידות בפני שריטות וחבטות, תנועה קלה וחלקה על פני הרצפה וכן הלאה. כמו כן, רצפת אפוקסי ניתנת ליציקה גם על ריצוף קיים או כתחליף לריצוף קיים. ומדוע אנו מציינים זאת עכשיו? מכיוון שלכל אחת מן האפשרויות הללו יש תמחור שונה לגמרי, תמחור שיכול להגיע מעשרות שקלים למטר מרובע עבור ציפוי דק של אפוקסי לריצוף קיים ועד מאות שקלים למטר מרובע ביציקת רצפת אפוקסי עצמאית בעיצובים מיוחדים. רצפת אפוקסי למפעלי תעשייה היא בדרך כלל הפשוטה ביותר לביצוע ולכן נחשבת גם לזולה ביותר. לעומת זאת, אם יש לכם ריצוף קיים שאותו תרצו להחליף בריצוף אפוקסי, עליכם לקחת בחשבון גם את העלות של פירוק הרצפה הקיימת לפני תחילת כל התהליך של הכנת שטח הריצוף ויציקת האפוקסי. למעשה, פרויקט רצפת אפוקסי בתל-אביב כתחליף לריצוף קיים הוא הפרויקט בעל פוטנציאל העלות הגבוהה ביותר.

אז לפני שאתם מקבלים החלטה על יציקת רצפת אפוקסי, חשוב שתכירו את כל האפשרויות העומדות בפניכם ותקבלו החלטה לגבי האפשרות המתאימה לכם ביותר ביחס לפרויקט הבנייה החדשה או ביחס למבנה קיים. לאחר שקיבלתם החלטה על סוג היציקה המתאים לכם, למדו על אפשרויות העיצוב השונות וקבלו החלטה על הקווים העיצוביים הכלליים שמתאימים לפרויקט שלכם. רק בשלב הזה, מומלץ לערב את פרמטר המחיר ולמצוא את האופציה שתעניק לכם את התוצאה הרצויה לכם ביותר במסגרת התקציב העומד לרשותכם. לעומת זאת, בחירת סוג הריצוף ועיצוב הריצוף מתוך מגבלות של מחיר היא בחירה שיכולה להתברר מהר מאוד כטעות שאיתה יהיה עליכם לחיות לאורך עשורים שלמים. המחיר הוא נושא חשוב גם בפרויקט רצפת אפוקסי בתל-אביב, אבל זהו לא הפרמטר המכריע שצריך להנחות הכל.

073-3753312