צבע לרצפת בטון

עיקרי הדברים:

צבע לרצפת בטוןישנם היום כמה סוגי ריצוף חדשים, שהולכים ותופסים את מקומם של פתרונות הריצוף המסורתיים הקלאסיים כמו קרמיקה, שיש או ריצוף אבן. שני הפתרונות החדשים השכיחים ביותר בהיבט זה הם ריצוף הבטון וריצוף אפוקסי ובשניהם ישנו אלמנט של שילוב צבע כחלק מקביעת הדוגמא העיצובית של הרצפה. אז איך יוצרים צבע לרצפת בטון? היכן ניתן להשיג את הצבע? האם מדובר בצבע מיוחד? האם אפשר לערבב כמה צבעים יחד? האם הצבע נמרח על הבטון לאחר יישום הבטון או שהוא מעורבב בבטון? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

אז איך יוצרים צבע ברצפה של בטון?

ובכן, ריצוף בטון הוא ריצוף שמבוצע באמצעות יציקת שכבה אחידה של בטון בכל המרחב ולאחר מכן מבוצע יישור של המשטח, פילוס של המשטח והחלקה של הבטון. לבסוף, לאחר שמתקבלת שכבת בטון מיושרת, מפולסת וחלקה, מבוצע ציפוי של הבטון באמצעות חומר שקוף מגן, שגם מעניק לו ברק. שילוב הצבע בתוך הבטון המיועד לריצוף יכול להתבצע בטכניקות שונות, בהתאם לתוצאה המבוקשת ובהתאם לעיצוב הנדרש. ככלל, רצפת בטון עשויה משכבת בטון גולמי ואפור שמעניקה לה את הנפח שלה ולאחר מכן שכבת הגמר שבה גם משולב הצבע. ככלל, ניתן לשלב את הצבע בתוך תערובת הבטון ואז ליישם את הבטון ולקבל את אפקט הצבע המבוקש וניתן לצפות את שכבת הבטון בשכבת צבע שיוצרת את המשטח המבוקש.

האם מדובר בצבע מיוחד כשזה צבע לרצפת בטון?

ובכן, התשובה היא לא במיוחד. אין צבע לרצפת בטון שהוא ייעודי לצביעת רצפת בטון אך לא מיועד לצביעה של משטחים אחרים. המדובר בצבע שבו עושים שימוש לצביעה של משטחים בתהליכי בנייה ואת הצבע הזה אפשר להשיג בכל חנות צבעים מובילה. יחד עם זאת, בהחלט חשוב לבחור את סוג הצבע הנכון וברמת האיכות הנדרשת על מנת להבטיח את איכות הצביעה של הבטון ואת עמידות הצבע לאורך זמן. בכל מקרה, התפקיד שלכם כלקוחות הוא לא לצבוע את רצפת הבטון שלכם בעצמכם, אלא רק להחליט באיזה צבע תרצו לצבוע אותה. תוכלו להחליט שאתם צובעים את כל הרצפה בגוון אטום אחד, תוכלו לשלב קשת של צבעים, לשלב מריחות צבע בדוגמאות עיצוביות מגוונות ובתצורות שונות, תוכלו להחליט כל דבר שתרצו, אבל את המשימה של הצביעה עצמה ושל שילוב הצבע בתווך רצפת הבטון, אתם רוצים להשאיר לאנשי המקצוע שיודעים לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.

למה נדרש ציפוי עליון וצבע לרצפת הבטון?

לאחר שיישמו את השכבה של צבע לרצפת בטון, חשוב מאוד לצפות את משטח הריצוף באמצעות חומר מגן. חומר זה מיועד להגן על משטח הבטון מפני שריטות, דהיית הצבע וכן הלאה והוא גם מעניק ברק יוצא דופן לרצפה כולה. בנוסף לכך, שכבת הציפוי מיועדת לבודד את הרצפה מהלחות באוויר וכמובן מהמים בהם אנו משתמשים לשטיפת הרצפה בתדירות גבוהה למדי. שכבה זו אינה מחזיקה מעמד לנצח והדבר החשוב ביותר הוא לזהות מתי השכבה הזאת כבר לא קיימת במידה מספקת ולהזמין ציפוי חדש שיבטיח את המשך העמידות של רצפת הבטון. את השחיקה של שכבת הציפוי תוכלו לזהות באמצעות אובדן הברק. זהו הסימן הראשון שבו כבר כדאי לכם לכל הפחות להזמין איש מקצוע על מנת להתייעץ איתו. במקרים מסוימים תוכלו להמשיך "לסחוב" עוד מספר שנים לפני שתצטרכו לחדש את הציפוי ובמקרים אחרים יהיה עליכם לחדש אותו באותו הזמן. את זה חשוב לעשות לפני שמופיעים סימנים משמעותיים יותר שחלקם הם בלתי הפיכים.

לעוד שאלות צרו איתנו קשר – המרכז לרצפות אפוקסי

073-3753312